Persondatapolitik
Privatlivspolitik
Her kan du læse hvilken information, vi indsamler og hvordan vi behandler din information.
1. Information om behandling af personoplysninger
1.1 Ikast Betonvarefabrik A/S, CVR nr. 37537314, ”vi”, ”os”, ”vores” eller ”den dataansvarlige” er efter databeskyttelsesforordningen og databeskyttelsesloven forpligtet til at beskytte de personoplysninger, som behandles om dig.
1.2 Din datasikkerhed er vigtig for os, og vi vægter derfor højt, at dine personoplysninger håndteres på en ansvarlig måde. Nedenfor kan du læse, hvordan vi behandler personoplysninger om dig, når vi agerer som dataansvarlig. Du kan også læse om, hvilke rettigheder du har i forbindelse med vores behandling.
2. Vores rolle som dataansvarlig
2.1 I forbindelse med driften af vores virksomhed behandler vi en række personoplysninger. Det gør vi for, at vi kan servicere dig bedst muligt. Vi indsamler og behandler hovedsageligt almindelige (ikke følsomme) personoplysninger.
2.2 Hvis du har spørgsmål til denne privatlivspolitik eller til vores behandling af dine personoplysninger, kan du kontakte os her:
Ikast Betonvarefabrik A/S
CVR: 37537314
Lysholt Alle 4
7430, Ikast
E-mail: ibf@ibf.dk
3. Hvilke personoplysninger vi indsamler og formålet
3.1 Generelt
3.1.1 Vi kan behandle personoplysninger om dig i en række forskellige situationer. Læs nærmere herom nedenfor.
3.2 Besøgende på vores hjemmesider og brugere af vores online-tjenester
3.2.1 Når du besøger vores hjemmeside(r) (f.eks. https://www.ibf.dk/ ) eller bruger vores andre online-tjenester (f.eks. Facebook, Instagram og LinkedIn), kan vi behandle oplysninger om din IP-adresse samt informationer om din computer, enhed og browser.
3.2.2 Vi behandler også personoplysninger, som du giver os i forbindelse med din brug af hjemmesiden eller vores online-tjenester, f.eks. når du anvender vores online kontaktformular, herunder dit navn, e-mailadresse, produktinteresse, samt øvrige oplysninger, du giver til os.
3.2.3 Vi behandler personoplysninger om dit besøg (f.eks. oplysninger om den måde, du kommer ind på vores hjemmesider, hvordan du navigerer rundt på dem, hvilke sider du besøger, indhold du kigger på, dine søgninger, reklamer du har set mv.). Disse personoplysninger indhentes igennem cookies, logfiler og øvrige teknologier. Du kan læse mere om vores brug af cookies her: https://www.ibf.dk/professionel/Kundeservice/Handelsbetingelser/Cookiepolitik/
3.2.4 Vi bruger dine personoplysninger for, at vi kan gøre relevante produkter, leverancer, ydelser og services (”Ydelser”) tilgængelige for dig og til at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside(r) og online-tjenester samt de Ydelser, vi tilbyder. Vi bruger også personoplysningerne til at vise dig indhold på vores og andres sider baseret på dine aktiviteter og præferencer, og til at begrænse antallet af gange du ser det samme indhold.
3.2.5 Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at gøre vores hjemmeside (og online-tjenester) tilgængelige for dig efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f). Vores grundlag for behandlingen kan desuden baseres på dit samtykke efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(a) og cookiebekendtgørelsen § 3.
3.2.6 Vi opbevarer personoplysninger indsamlet i forbindelse med dit besøg på vores hjemmeside i 14 måneder. Herefter slettes personoplysningerne. For information om opbevaring af personoplysninger indsamlet i forbindelse med cookies henvises til vores cookiepolitik.
3.3 Kunder hos den dataansvarlige
3.3.1 Når du er erhvervskunde hos os og køber via vores webshop, behandler vi personoplysninger om dit navn, telefonnummer, e-mailadresse, stillingsbetegnelse, jeres køb, betalingsoplysninger og CVR nummer samt øvrige oplysninger, som du giver til os.
3.3.2 Når du er privatkunde hos os og køber via vores webshop, behandler vi personoplysninger om dit navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer, dine køb, betalingsoplysninger samt information fra offentligt tilgængelige kilder, samt øvrige oplysninger, som du giver til os.
3.3.3 Vi behandler personoplysningerne med det formål at kunne opfylde aftalen med vores kunder med henblik på at levere Ydelserne, fakturere, føre statistik og foretage kvalitetsstyring samt for at opretholde vores kunderegistre og yde generel service, markedsføring og salg over for vores kunder.
3.3.4 Vores grundlag for behandlingen er aftalen med dig efter databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(b) eller vores legitime interesser i at administrere dine personoplysninger som kunde hos os efter databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
3.3.5 Vi opbevarer personoplysninger om vores kunder så længe, kundeforholdet består. Efter endt kundeforhold opbevares personoplysningerne som udgangspunkt i henhold til den 10-årige forældelsesfrist for mangler vedrørende byggevareprodukter samt efter bogføringsloven i en efterfølgende periode på fem (5) år fra udgangen af det regnskabsår, som regnskabsmaterialet vedrører. For garantisager, der vedrører tagsten med garanti, opbevarer vi personoplysningerne i op til 30 år i henhold til garantiperioden.
3.4 Modtagere af markedsføring
3.4.1 Når du modtager elektronisk markedsføring, herunder nyhedsbreve og brochuremateriale, behandler vi personoplysninger om navn, e-mail, virksomhed, branche. Vi behandler også oplysninger om dine præferencer i forhold til markedsføring eller kommunikation, din brug af den markedsføring, vi sender til dig (herunder f.eks. om du har åbnet en e-mail fra os, om e-mailen er læst, og hvilke links du har åbnet) samt øvrige oplysninger, du giver til os.
3.4.2 Vi behandler dine personoplysninger med henblik på markedsføring af vores virksomhed og virksomhedens Ydelser, oprettelse og administration af dig som abonnent på markedsføring. Vi bruger personoplysningerne om dine præferencer og din brug for at forstå den måde, som vores kunder tager imod vores markedsføring og for at forbedre markedsføringen over for dig og vores øvrige kunder fremadrettet.
3.4.3 Vi sender kun markedsføringsmateriale til dig på e-mail, sms eller via anden elektronisk kanal, når vi har indhentet dit samtykke hertil efter reglerne i markedsføringsloven.
3.4.4 Vores behandlingsgrundlag til markedsføringsformål er dit databeskyttelsesretlige samtykke i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(a), som du har givet samtykke til efter markedsføringsloven.
3.4.5 Såfremt du tilbagekalder dit samtykke til modtagelse af vores nyhedsbreve og markedsføring, modtager du ikke yderligere markedsføring fra os. Vi kan fortsat henvende os til dig, såfremt vi har et behandlingsgrundlag hertil i anden sammenhæng.
3.4.6 Vi opbevarer personoplysninger om dig som modtager af vores markedsføring, så længe kontakten er aktiv, og du ikke har trukket dit samtykke tilbage. Hvis du trækker dit samtykke tilbage, opbevares dokumentation for det oprindelige samtykke i to år fra tilbagekaldelsesdatoen i overensstemmelse med Forbrugerombudsmandens retningslinjer og krav. Vores behandlingsgrundlag for denne dokumentation er vores retlige forpligtelse efter databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(c).
3.5 Annonceringsværktøj
3.5.1 Vi bruger også personoplysninger om dig til at vise dig indhold på vores og andres sider baseret på dine aktiviteter og præferencer og til at begrænse antallet af gange, du ser det samme indhold samt til måling af effektiviteten af vores indhold og markedsføring. Til brug herfor vil vi kunne uploade din e-mailadresse til annonceringsværktøjer hos f.eks. Google, Meta, LinkedIn eller Pinterest med henblik på fremsendelsen af målrettet markedsføring.
3.5.2 Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at målrette og forbedre vores markedsføringstiltag over for hjemmesidebesøgende i henhold til databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f) og dit samtykke til cookies efter cookiebekendtgørelsens § 3.
3.5.3 Oplysninger om din brug af vores e-mails med nyheder og markedsføring bruger vi herudover til statistiske formål i anonymiseret form.
3.6 Besøgende på vores sociale medier
3.6.1 Når du besøger vores virksomhedsprofiler på sociale medier (f.eks. Facebook, Instagram og LinkedIn), kan vi behandle personoplysninger om dig, som du har gjort tilgængelige på vores sociale medier. Dette kunne f.eks. være dine reaktioner på vores opslag, din deling heraf samt kommentarer til vores opslag.
3.6.2 Vi behandler dine personoplysninger med henblik på at gøre indhold tilgængeligt samt markedsføre på sociale medier, herunder at besvare dine henvendelser, at lade dig deltage i vores konkurrencer og kontakte dig, hvis du vinder en konkurrence.
3.6.3 Vi er sammen med udbyderne af de sociale medier, herunder Meta (Facebook) og LinkedIn fælles dataansvarlige, for den indsamling, der sker på vores respektive virksomhedsprofiler. Det betyder, at udbyderne af de sociale medier også behandler personoplysninger fra vores virksomhedsprofiler til egne formål, som vi ikke har rådighed over eller ansvaret for. Tilsvarende kan der ske overførsel af personoplysninger til lande udenfor EU/EØS. Det er vores forståelse at dette sker lovligt efter EU-U.S. Data Privacy Framework (DPF).
3.6.4 Ved brug af Facebook har vi indgået en aftale om fælles dataansvar, som klarlægger rolle- og ansvarsfordelingen mellem parterne. Aftalen kan læses her.
3.6.5 Ved brug af LinkedIn har vi ligeledes indgået aftale om fælles dataansvar, som klarlægger rolle- og ansvarsfordelingen mellem parterne. Aftalen kan læses her.
3.6.6 Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at gøre indhold tilgængeligt samt at markedsføre vores produkter igennem sociale medier efter databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
3.6.7 Vi opbevarer personoplysninger indsamlet på sociale medier i op til tre (3) år efter publicering.
3.7 Deltagere i konkurrencer
3.7.1 Når du deltager i konkurrencer, behandler vi personoplysninger om navn, e-mail, virksomhed og branche. Vi behandler dine personoplysninger med henblik på administration af konkurrencer, udtrækning af vindere mv.
3.7.2 Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at afvikle konkurrencen og rette henvendelse til vinderen efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f).
3.7.3 Vi opbevarer og behandler personoplysninger om deltagere i konkurrencer, som har givet samtykke til at modtage nyhedsbreve som beskrevet i afsnit 3.4.
3.7.4 Såfremt der ikke gives samtykke til modtagelse af markedsføring, sletter vi som udgangspunkt personoplysningerne senest tredive (30) dage efter, vi har trukket en vinder.
3.8 Kontaktformular
3.8.1 Når du anvender vores kontaktformular, behandler vi de personoplysninger, som du oplyser i felterne. Vi behandler oplysninger om navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse samt øvrige oplysninger, du giver til os.
3.8.2 Vi anvender dine oplysninger til at kontakte dig som opfølgning på din forespørgsel eller anmodning om at blive kontaktet samt til naturlig opfølgning overfor dig herpå. Herudover anvender vi ikke dine oplysninger, medmindre vi aftaler andet i vores dialog.
3.8.3 Hvis du også har afgivet oplysninger til andre formål, oplyser vi dig særskilt om vores behandling til sådanne formål.
3.8.4 Vores grundlag for behandlingen af dine personoplysninger er vores legitime interesse i, at vi kan følge op på din anmodning om at blive kontaktet og efterfølgende kontakte dig efter databeskyttelsesforordningens artikel 6(1)(f).
3.8.5 Vi opbevarer personoplysningerne, som indsamles via kontaktformularen, i CMS.
3.9 Brugere af vores webshop (for erhvervsdrivende)
3.9.1 Når du anvender vores webshop, (Proff Webshop) behandler vi personoplysninger om kundenummer, navn, stilling, e-mailadresse og CVR nummer.
3.9.2 Når du tilmelder dig vores webshop kan du samtykke til, at vi må sende dig markedsføringsmateriale på e-mail, sms eller via anden elektronisk kanal. Vi behandler og opbevarer dine personoplysninger i denne forbindelse som nærmere beskrevet i afsnit 3.4.
3.9.3 Derudover behandler vi dine personoplysninger med henblik på at give dig de fordele, der er forbundet med at kunne anvende vores webshop som f.eks. hurtig bestilling døgnet rundt, mulighed for at se igangværende ordrer og gældende tilbud mv. Herudover bruger vi personoplysninger om dig for at administrere dit kundeforhold.
3.9.4 Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at administrere kundeforholdet efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f) og/eller dit samtykke efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(a) og markedsføringslovens § 10, såfremt du samtykker til at modtage vores nyhedsbrev.
3.9.5 Vi opbevarer personoplysninger om vores brugere af webshoppen, så længe adgangen til webshoppen består. Efter endt kundeforhold opbevares personoplysningerne som udgangspunkt i henhold til den 10-årige forældelsesfrist for mangler vedrørende byggeprodukter samt i henhold til bogføringsloven i en efterfølgende periode på fem (5) år fra udgangen af det regnskabsår, som evt. regnskabsmateriale vedrører. For garantisager, der vedrører tagsten med garanti, opbevarer vi personoplysningerne i op til 30 år i henhold til garantiperioden.
3.10 Besøgende på den dataansvarliges kontor
3.10.1 Når du besøger vores kontor(er), behandler vi personoplysninger om navn og tlf.nr. samt øvrige oplysninger, du giver til os.
3.10.2 Vi behandler disse personoplysninger af sikkerhedsmæssige årsager. Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at forebygge kriminalitet efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f).
3.10.3 Vi opbevarer vores registrering af gæster i receptionen. Vores register over besøgende gemmes sikkert og gennemgås kun, hvis der er et konkret behov for det, f.eks. i forbindelse med et sikkerhedsbrud. Registret gennemgås alene af personer, der har et arbejdsbetinget behov for det.
3.11 TV-overvågning på kontorer/butikker
3.11.1 De steder vi har tv-overvågning, oplyser vi om det i overensstemmelse med tv-overvågningsloven § 3, stk. 1. Alle optagelser lagres sikkert og afspilles kun, hvis det er nødvendigt f.eks. i forbindelse med et sikkerhedsbrud. Optagelser afspilles alene for personer, der har et arbejdsbetinget behov for det. Optagelserne overskrives typisk automatisk efter en kort periode, medmindre et problem er identificeret, der kræver undersøgelse, såsom tyveri.
3.11.2 Vi opbevarer personoplysninger indsamlet i forbindelse med tv-overvågning i op til 30 dage i overensstemmelse med tv-overvågningsloven § 4 c, stk. 4.
3.11.3 Hvis opbevaring af optagelser er nødvendig af hensyn til vores behandling af en konkret tvist, kan det være nødvendigt at opbevare optagelserne længere tid end 30 dage. Her foretages vores opbevaring af disse optagelser i overensstemmelse med tv-overvågningslovens § 4 c, stk. 5.
3.12 Deltagere på den dataansvarliges events
3.12.1 Når du tilmelder dig og deltager i events afholdt af os, behandler vi personoplysninger om navn, e-mailadresse, stilling og virksomhed.
3.12.2 Vi behandler disse personoplysninger med henblik på administration af eventet og af sikkerhedsmæssige årsager samt for at kunne sende dig relevant materiale.
3.12.3 Vores grundlag for behandlingen er vores legitime interesser i at afholde events efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f) eller dit samtykke efter databeskyttelsesforordningen artikel 6 (1)(a) og markedsføringsloven § 10.
3.12.4 Vi opbevarer personoplysninger på deltagere til events i 6 måneder.
3.13 Samarbejdspartnere og/eller leverandører til den dataansvarlige
3.13.1 Når du er samarbejdspartner eller leverandør eller er kontaktperson hos en samarbejdspartner/leverandør, behandler vi personoplysninger om navn, tlf.nr., e-mail, stilling, virksomhed og betalingsoplysninger samt offentligt tilgængelig information og øvrige oplysninger, som du giver til os.
3.13.2 Vi behandler personoplysningerne til brug for kontraktstyring samt for at modtage varer og tjenester fra vores leverandører og samarbejdspartnere, og hvor det er relevant for at opfylde aftaler med vores kunder.
3.13.3 Vores grundlag for behandlingen er aftalen med dig efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(b) eller vores legitime interesser i at varetage relationen med dig/den virksomhed, du repræsenterer som samarbejdspartner/leverandør efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(f).
3.13.4 Vi opbevarer ovenstående personoplysninger om samarbejdspartnere og/eller leverandører så længe, de er nødvendige i henhold til kontrakt. Efter endt samarbejde opbevares personoplysningerne som udgangspunkt i henhold til den 10-årige forældelsesfrist for mangler vedrørende byggeprodukter samt i henhold til bogføringsloven i en efterfølgende periode på fem (5) år fra udgangen af det regnskabsår, som evt. regnskabsmateriale vedrører. For garantisager, der vedrører tagsten med garanti, opbevarer vi personoplysningerne i op til 30 år i henhold til garantiperioden.
3.14 Øvrige generelle formål med behandlingen
3.14.1 Vi kan berige de personoplysninger, som er beskrevet ovenfor, med information fra andre kilder. Det kan være offentlig tilgængelig information – herunder information, som vi får igennem almindelige tilgængelige kilder.
3.14.2 Personoplysninger, som vi har indhentet til de formål, som er beskrevet ovenfor, kan vi desuden behandle med henblik på overholdelse af love og regler, som vi er underlagt i forbindelse med driften af vores virksomhed eller for at opfylde forskellige indberetnings- eller oplysningsforpligtelser i henhold til gældende love og regler efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(c).
3.14.3 Hvis vi sælger hele eller en del af virksomheden eller sælger eller overfører vores aktiver, eller på anden måde er involveret i en fusion eller overførsel af hele eller en væsentlig del af vores virksomhed, kan vi overføre dine personoplysninger til den part eller de parter, der er involveret i overførslen som led i denne transaktion, når det kan ske i henhold til lovgivningen efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(c).
3.14.4 Endeligt kan vi behandle dine personoplysninger for at håndhæve eller forsvare vores eller tredjemands juridiske rettigheder eller legitime interesser i tilfælde, hvor dette er nødvendigt, sagligt og proportionelt efter databeskyttelsesforordningen artikel 6(1)(c).
4. Deling af personoplysninger
4.1 Vi kan videregive dine personoplysninger til andre leverandører og/eller serviceudbydere i forbindelse med den almindelige drift af vores forretning og til vores koncernforbundne selskaber.
4.2 Vi kan endvidere videregive dine personoplysninger til en offentlig myndighed og eksterne rådgivere f.eks. revisorer og advokater i situationer, hvor vi konkret er forpligtigede til at videregive dine personoplysninger i medfør af lovgivning og underretningsforpligtigelser, som vi er underlagt. Hvis der bliver behov for anmeldelse af et forhold til politiet som følge af fx tv-overvågning eller en telefonsamtale, kan vi videregive dine personoplysninger til politiet.
4.3 Det kan eksempelvis være nødvendigt at videregive personoplysninger til følgende modtagere:
- Leverandører
- Samarbejdspartnere
4.4 Vi forsøger at begrænse videregivelsen af data i personhenførbar form og dermed videregivelsen af oplysninger, som kan henføres til dig personligt.
4.5 Vi kan desuden overlade dine personoplysninger til databehandlere. Vores databehandlere behandler alene dine personoplysninger til vores formål og på vores instruks.
5. Overførsel af personoplysninger til usikre tredjelande
5.2.1 Vi kan også overføre dine personoplysninger til usikre tredjelande. Overførslen af dine personoplysninger til usikre tredjelande vil ske på baggrund af de af EU-Kommissionen udarbejdede Standard Contractual Clauses (SCC), der er specielt udarbejdet for at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau eller for virksomheder etableret i USA som følge af den amerikanske virksomheds tilslutning til EU-U.S. Data Privacy Framework (DPF).
5.2.2 Vi vurderer, om overførselsgrundlaget er tilstrækkeligt og vedtager supplerende foranstaltninger, såfremt de er nødvendige for at sikre et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau for overførslen.
5.2.3 Vores overførsel af personoplysninger kan ske til følgende modtagere:
- Samarbejdspartnere beliggende i USA, der bistår med annoncering.
- Samarbejdspartnere beliggende i USA der bistår med udsendelse af elektronisk markedsføring.
Du kan læse mere om overførsel af personoplysninger til lande uden for EU/EØS på EU-Kommissionens hjemmeside. Du kan desuden finde en oversigt over tilmeldte amerikanske virksomheder til DPF her: https://www.dataprivacyframework.gov/s/participant-search.
5.2.4 Ønsker du yderligere information om vores overførsel af personoplysninger til lande uden for EU/EØS, er du velkommen til at kontakte os.
6. Opbevaring, dataintegritet og sikkerhed
6.1 Når dine personoplysninger ikke længere er nødvendige, vil vi sikre, at de slettes på en sikkerhedsmæssigt forsvarlig måde.
6.2 Det er vores politik at beskytte personoplysninger ved at træffe tilstrækkelige tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.
6.3 Vi har implementeret sikkerhedsforanstaltninger, der skal sikre databeskyttelse for alle de personoplysninger, som vi behandler. Vi gennemfører regelmæssigt interne opfølgninger i forhold til tilstrækkeligheden og efterlevelsen af politikker og foranstaltninger.
7. Dine rettigheder
7.1 Som registreret har du en række rettigheder i henhold til databeskyttelsesforordningen. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.
7.2 Du kan – ubetinget og til enhver tid – trække ethvert samtykke tilbage. Det kan ske ved at sende en e-mail til os (se e-mail ovenfor). Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke have nogen negativ indvirkning. Det kan dog betyde, at vi ikke fremover kan opfylde specifikke anmodninger fra dig. Tilbagekaldelse af dit samtykke vil ikke påvirke lovligheden af behandlingen på grundlag af samtykket, inden det trækkes tilbage. Endvidere vil det ikke påvirke nogen behandling, der udføres på anden lovlig basis.
7.3 Du kan desuden – ubetinget og til enhver tid – gøre indsigelser gældende mod vores behandling, når den sker på baggrund af vores legitime interesse.
7.4 Dine rettigheder omfatter også følgende:
- Ret til indsigt: Du har ret til at få indsigt i de personoplysninger, som vi behandler om dig.
- Ret til berigtigelse: Du har ret til at få urigtige personoplysninger om dig selvberigtiget og ufuldstændige personoplysninger fuldstændiggjort.
- Ret til sletning (retten til at blive glemt): I særlige tilfælde har du ret til at få slettet personoplysninger om dig inden det tidspunkt, hvor vi almindeligvis vil slette dine personoplysninger.
- Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle personoplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
- Ret til at gøre indsigelse: Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine personoplysninger og altid, hvis behandlingen er med henblik på direkte markedsføring.
- Ret til dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden.
- Ret til at indgive klage: Du kan til enhver tid indgive klage til Datatilsynet over vores behandling af personoplysninger. Se mere på www.datatilsynet.dk, hvor du også kan finde yderligere information om dine rettigheder som registreret.
8. Opdatering af vores privatlivspolitik
8.1 Fra tid til anden vil det være nødvendigt for os at opdatere denne privatlivspolitik. Vi gennemgår regelmæssigt vores privatlivspolitik for at sikre, at den er opdateret, retvisende og i overensstemmelse med gældende lovgivning og principper for behandling af personoplysninger. Vi offentliggør nye versioner på vores hjemmeside.
8.2 Denne politik har er gældende fra den 6. marts 2025.