
- Belægning
- Tagsten
- Murværk
- Afløb
-
Fabriksbeton
- Produktoversigt
-
Videncenter
- Brochurer og prisliste
- Kvalitet og deklarationer
- Gør klar til støbning
- Vejledninger
- Salgs- og leveringsbetingelser
- Service og ydelser
-
Referencer
- In-situ støbt indkørsel hos Jesper Nøddesbo
- Arkitektskolen Aarhus
- Verdens Vildeste Brobyggeri
- Besøgscenter Skamlingsbanken
- Genbrugsstation Lisbjerg
- Verdens største vindmøllefundament
- Danmarks største vindmøllefundament
- Fundament til melsilo i Karup
- Beton til Operaens parkeringskælder
- Når beton og natur mødes
- Faunapassage nomineret
- Heart: Krøllede mure
-
Spunsen gennem Silkeborg
- Kontakt
- Temaer
- Kundeservice
- Arkitekten
- Webshop
"Spunsen" gennem Silkeborg
IBF Beton Ikast skal total set levere 40.000 m3 beton til "spunsen" i Silkeborg for Vejdirektoratets projekt, som er en del af motorvejsprojektet gennem Silkeborg by.For at sætte det lidt i perspektiv, så har bilerne 7,5 m3 beton med pr. læs, hvilket samlet set giver over 5.000 læs til dette projekt alene.
Så hold øje med de mange IBF biler, for den store leverance er fordelt på følgende:
Bundpladen, som bliver leveret i en styrke 35 Mpa tilsat stål. Delen er armeret med rionet og jordankre for at kunne holde for vandtrykket fra undergrunden, så kørebanen ikke bliver oversvømmet; eller hvis vandstanden generelt øges over de næste 100 år.
Bundplade-støbningerne ligger på 350-800 m3 pr. gang.

Midtervæggen på det overdækkede stykke i styrke 40 Mpa tilsat små fibre, der virker brandhæmmende ved at holde sammen på betonen i tilfælde af brand.
Vi støber væggene med 35-100 m3 beton pr. gang.
Den overdækkede del (også tilsat fibre) kommer til at hvile på de nedrammede pæle på bagsiden af stål-spunsen. Dette sikrer, at loftet er båret uafhængig af spunsen, såfremt denne skulle 'smelte' ved en meget kraftig brand.
Overdæk-støbningerne vil komme til at ligge på 200-350 m3 pr. gang.
Betonbilerne skal køre med de sidste leverancer i ultimo februar 2016.

